EGIPTUL ANTIC
Listă de discuţii pentru cei pasionaţi de Egiptul antic.
Lista Forumurilor Pe Tematici
EGIPTUL ANTIC | Reguli | Inregistrare | Login

POZE EGIPTUL ANTIC

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
bruneta_ta_us Profile
Femeie
25 ani
Giurgiu
cauta Barbat
25 - 52 ani
EGIPTUL ANTIC / Egiptul intre adevar si legenda / Egiptul - mit si realitate Moderat de Horus, ReLu, ankhem
Autor
Mesaj Pagini: 1
Aton
Administrator

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2169
Pe Valea Nilului, stransa intre maluri inalte si stancoase, s-a faurit, cu multe milenii inaintea erei noastre, o veche civilizatie a lumii mediteraneene, cea a Egiptului antic. A fost cel mai vechi stat din lume, anterior tuturor celorlalte, inzestrat cu o administratie, o fiscalitate, o justitie si o armata comparabile cu cele ce au luat nastere mai apoi in toate tarile.
Dar... Egiptul a zamislit o civilizatie in fata caruia milioane si milioane de oameni, an dupa an se minuneaza in fata templelor, piramidelor sau obeliscurilor inaltate de faraoni. Obiecte multe au ajuns in diverse muzee din lume, iar cele mai de seama muzee pastreaza la loc de cinste tot ce apartine Egiptului antic. Sunt convins ca multi dintre voi ati vazut in ultimul timp imagini suficiente din Vatican. Moartea Papei Ioan Paul al II-lea si alegerea noului papa a fost in atentia lumii. De ce am spus asta? Daca ati fost atenti in centrul pietei San Pietro din Vatican se afla un OBELISC!
Va astept pe acest forum pentru a petrece timpul placut si util.
Aton


_______________________________________
"Să nu râzi, să nu plângi, nici să nu admiri ci, să întelegi.. "

pus acum 19 ani
   
oana
Incepator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2
ai ceva despre hieroglifele egiptene.
oana


pus acum 19 ani
   
Hathor
Zeita bucuriei

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 24
am eu

pus acum 19 ani
   
Hathor
Zeita bucuriei

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 24
EGIPTUL VORBEŞTE
oate încercările de a pătrunde tainele hi¬eroglifelor, pe care Vivant Denon le copi¬ase cu multă atenţie, se dovediseră zadarnice. Descifrarea scrierii vechilor egipteni necesita material adecvat â€â€? piatra de la Rosette apoi obeliscul de la Philae s-au descoperit la momentul oportun â€â€? dar în mod special impunea participarea unui creier receptiv, cu minte ageră şi competenţă lingvistică aproape enci¬clopedică. Tânărul Champollion întrunea toate însuşirile cerute.
viaţă al Academiei de inscripţii, în care el dezvăluie cheia enigmei: hieroglifele nu repre¬zentau nici simboluri, nici litere; ele erau semne care aminteau sunete.
Foarte ***ând, el descifrează, cu dovezi justificative, şaptezeci şi nouă de nume regale. Alcătuieşte primul ta¬bel alfabetic, apoi elaborează o gramatică, în 1824. Champollion publică o lucrare rezumativă despre siste¬mul scrierii hieroglifice. Cutreieră Europa, în căutarea textelor egiptene şi a inscripţiilor. Citeşte tot, înţelege tot. în 1826 este numit conservator al secţiei de antichităţi egiptene, la Luvru, în decursul unui an el redactează catalogul acestui nou departament.
Păşind pe urmele faraonilor„Voi citi hieroglifele" a spus băiatul
Joseph Fourier, marele matematician şi fizician, membru al expediţiei franceze în Egipt, a îndeplinit suc¬cesiv funcţiile de secretar, la Institutul din Cairo, reprezentant al Franţei pe lângă guvernul egiptean, ministru al Justiţiei, apoi prefect al departamentului Isere. La Grenoble, în cursul unei inspecţii şcolare el re¬marcă un elev, căruia îi arată ***ând colecţia sa, adusă din Egipt. Fascinat de hieroglife, băiatul a întrebat: „Se pot citi toate astea?" Fourier i-a mărturisit că nu. Atunci băiatul declară cu toată seriozitatea:
â€â€? Am să le citesc eu, peste câţiva ani, când voi fi
mare!
Şi, în adevăr, Jean-Francois Champollion. născut în 23 decembrie 1790, la Figeac, în Guyenne1*, a fost cel dintâi care a desluşit scrierea vechilor egipteni.
în liceu, numai Egiptul şi limbile orientale îi stârnesc interesul. Stăpânind cu rară măiestrie latina şi greaca, el începe, la doisprezece ani, să studieze ebraica, apoi caldeeana, siriana, etiopiana, araba şi copta, însufleţit de dorinţa de a descoperi raporturi între egipteana veche şi chineza veche, el se iniţiază şi în acest domeniu. EJ studiază, de asemenea, texte per¬sane vechi, în zend, pahlavi şi parsi. La şaisprezece ani el reia ideea conform căreia limba coptă nu reprezintă decât o formă târzie a limbii vorbite în vechiul Egipt, pe care o regăsim, ca atare, în scrierea hieroglifică.
Champollion conturează prima hartă a imperiului faraonilor. La 1 septembrie 1807. el citeşte, la academia din Grenoble, introducerea lucrării sale consacrate Egiptului sub domnia faraonilor. Asistenţa este cucerită de erudiţia sa şi îl alege, în unanimitate, membru al aca¬demiei.
„Dacă academia vă primeşte printre membrii săi, deşi sunteţi atât de tânăr, este datorită roadelor activităţii dumneavoastră. Dar ea contează mai mult pe ceea ce sunteţi în măsură să îndepliniţi. Ea este convinsă că îi veţi îndreptăţi speranţele şi că vă veţi aminti, atunci când lucrările dumneavoastră vă vor aduce celebritatea, că ea a fost prima care v-a încurajat", a spus preşedintele, entuziasmat.
La şaptesprezece ani, Champollion este ia Paris, unde asistă la cursurile de la College de France şi de la Şcoala de limbi orientale. Studiază foarte mult la Bi¬blioteca naţională, aplecat asupra manuscriselor, lu¬crând la întocmirea unui dicţionar al limbii copte. Ajunge la o cunoaştere desăvârşită a acestei limbi, încât până şi însemnările personale sunt scrise în coptă! „Vorbesc cu mine în coptă:;, notează Champollion.
Victorie asupra hieroglifelor
Descifrarea hieroglifelor nu constituia unicul ţel al vieţii acestui „împătimit de Egipf; el era şi un politician înfocat, prins în vâltoarea epocii sale.
Republican convins, urându-i pe Burboni, el scriesatire şi împotriva lui Napoleon, pe care nu-l vede cu ochi buni.
în 1815, împăratul francezilor, la întoarcerea sa din insula Elba, s-a prezentat în fata oraşului Grenoble. l s-au deschis larg porţile oraşului, lumea l-a aclamat, s-a strigat: „Trăiască Napoleon!" Primarul oraşului a fost so¬licitat să-l prezinte pe Champollion împăratului.
Acel Bonaparte, care râvnise cândva să cuce¬rească Egiptul, este fascinat de tânărul savant şi stă de vorbă cu el câteva ceasuri, împăratul exilat, care porneşte din nou să supună Europa â€â€? pentru 100 de zile â€â€? este tulburat de convorbirea cu Champollion: i-a evocat deşertul, piramidele tinereţii sale, Egiptul, această ţară măreaţă pe care dorise să o ofere Franţei. El promite tânărului profesor tot sprijinul său, în vederea tipăririi lucrărilor sale la Paris, şi într-o clipă de exaltare, împăratul hotărăşte să acorde limbii copte statutul de limbă oficială a Egiptului, în momentul în care autori¬tatea franceză va fi restabilită acolo.
în ciuda convingerilor sale politice, Champollion este captivat de învingătorul Piramidelor şi îl urmează la Paris.
Căderea definitivă a lui Napoleon atrage după sine retragerea lui Champollion la Figeac; el profită de acest răgaz, consacrându-se studiului hieroglifelor, în sfârşit, în 1822, a sosit clipa victoriei depline. Pe 17 sep¬tembrie, el citeşte în public Scrisoarea adresată domnu¬lui Dacier, secretar pe
Din iulie 1828 până în decembrie 1829 â€â€? face ex¬pediţia în Egipt... încununarea strădaniilor sale... visul lui de totdeauna, realizat, în sfârşit, când păşeşte pe pământul faraonilor...
El părăseşte portul Toulon, conducând o echipă formată din câţiva francezi şi toscani: naturalişti. de¬senatori, pictori şi medici.
„Am ajuns în 18 august pe teritoriul Egiptului, după care tânjeam de mult. Până acum această ţară m-a tratat ca o mamă afectuoasă şi voi avea grijă să-mi păstrez sănătatea şi energia cu care am venit".
El cercetează toate siturile, începând cu delta şi sfârşind cu a doua cataractă, copiază tot ce vede, roagă să i se deseneze tot ce descoperă. Indigenii, cu care discută în limba lor, dau năvală să-l vadă, pe cel care „ştie să citească scrisul pietrelor străvechi".
Este o expediţie fascinantă. Champollion cunoaşÃƒÆ’‚¬te, chiar înainte de a le fi văzut, toate pietrele, toate
monumentele, atât de mult citise despre ele â€â€? povestiri, descrieri â€â€? atât de mult studiase desenele lui Denon din marea Descriere, în urma expediţiei din 1798.
El îşi aminteşte că pe 25 mai 1799 soldaţii gene¬ralului Desaixse opriseră la Denderah, în faţa unuia din¬tre cele mai mari şi mai frumoase temple egiptene. Se povestea că generalul, subjugat de măreţia acestui im¬periu dispărut, a uitat că avea datoria să-i urmărească pe mameluci, iar Vivant Denon, cu creionul şi carnetul de schiţe, era copleşit de sobra frumuseţe a acestor ru¬ine, dorind să cuprindă şi să exprime cât mai bine splen¬doarea lor.
Champollion ajunge noaptea, la Denderah. De¬barcă imediat şt porneşte, cu membrii expediţiei, în căutarea templului. Unul din savanţii care-l însoţeau de¬scrie acest moment:
„Intrăm, la întâmplare într-un boschet de palmieri, luminaţi de lună. Un spectacol feeric! Apoi ne înfundăm în ierburi înalte, în tufişuri şi mărăcini. Să ne întoarcem? Nu, nu vrem asta. Să înaintăm, dar cum? Nu ştim dru¬mul,."
Mica trupă mărşăluieşte încă vreo două ore.
„lată, în sfârşit, templul, scăldat de lumină: suntem cuprinşi de o admiraţie neţărmurită,."
Pe drum, cântaserăm ca să ne treacă nerăb¬darea, dar acum, în faţa acestor Propilee, peste care se revărsa o lumină cerească, ce emoţie ne-a copleşit deo¬dată! O tăcere absolută stăpâneşte locul: dincolo de galeria susţinută de coloane imense, umbre grele creează o vrajă supranaturală â€â€? afară clarul de lună este orbitor: contrast straniu si fermecător..
„în incintă, aprindem focul cu ierburi uscate. Noi încântări, o nouă explozie de entuziasm; suntem cuprinşi de delir. Parcă am avea febră, suntem ca ne¬buni. Cădem în extaz.. Porticul de la Denderah, situl magic, vrăjit, devenise o realitate".
Acest monument remarcabil data din epoca Egip¬tului de Jos şi nu fusese terminat decât sub imperiul ro¬man. Champollion constată imediat că.
„Fără a avea intenţia de a jigni comisia, scrie el, basoreliefurile de la Denderah sunt groaznice: nici nu se putea altfel: ele aparţin unei epoci decadente. Sculptura devenise deja o artă decadentă, în timp ce arhitectura (mai stabilă, fiind supusă unor reguli mai stricte) rămăsese demnă de zeii Egiptului şi de admiraţia pos¬terităţii".


pus acum 19 ani
   
Aton
Administrator

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2169
Imaginile Egiptului

Nu e usor sa te intorci pe firul timpului pana la lumi care, sub aspecte uneori familiare si simple, ascund diferente atat de profunde, incat daca nu s-ar tine seama de ele ar falsifica orice intelegere. Prin urmare, este esential sa amintim, inainte de toate, ca intre Egiptul antic si noi s-a produs o fractura mare.
Pentru civilizatia noastra, Egiptul nu a reprezentat o realitate palpabila, ci un loc ideal pentru a proiecta, pe rand, imagini care glorificau sau implorau, deci pentru o serie de conceptii care nu se nascusera in sanul lui. �Intelept sau crud, opulent sau tiranic, profanator, superstitios si atotstiutor, infantil, exemplar din punct de vedere politic, pios si cinic, Egiptul anticilor (pana la acela al iluminismului) este o tema frecventa a meditatiilor de tot soiul, dar fundamental negat intelegerii.� (Sergio Donadoni)
Lumea Egiptului antic a zamislit o cultura spirituala scanteietoare pe care o admirau grecii vechi si in fata careia se minunau romanii care veneau in vremea lor, precum fac astazi multimile de turisti sa contemple templele, piramidele sau obeliscurile inaltate de faraoni si de supusii lor.Lumea Egiptului antic este atat de diferita, atat de aparte de toate celelalte din Europa si din Orient, incat lasa o amintire de neuitat prin intensitatea stralucitoare a imaginilor. Egiptul a fost Tara Aurului in antichitate, iar aurul, esenta divinului si a nemuririi. In aurul sclipitor radiaza imaginile zeilor, iar aurul invelea mumiile faraonilor divini. Credinta in forta magica, zeificatoare a aurului i-a determinat pe egipteni sa dea mortilor lor comori incomensurabile care sa-i insoteasca in mormant. Aurul, imaginea simbol a astrului Soare care lumineaza vesnic este identificat cu faraonul, care se ridica deasupra tuturor fiintelor pamantene si ii conferea divinitate, stralucire si putere in viata si dupa moarte.Ca fiu al regelui soare, faraonului i se cuvenea aurul drept materie a corpului. Aici nu este vorba despre divinizarea blasfemica, ori despre "vitelul de aur", in jurul caruia se danseaza. Aurul, dintotdeauna, a fost considerat de vechii egipteni un simbol solar si intruchipare a perfectiunii, regalitatii si divinitatii, norocului, bogatiei, fericirii.
Egiptenii sunt singurul popor din lume a caror credinta in puterea magica a aurului s-a concretizat in lumea materiala. Numai astfel putem intelege pe deplin importanta aurului sub forma podoabelor  care erau inmormantate odata cu ei: aurul nu era doar un metal sfant, dar avea si menirea sa impodobeasca si sa umple cu forta magica. Inzestrarea mormantului cu aurul stralucitor al sarcofagului, mobilierului si al podoabelor garanta nemurirea, deoarece erau din materia soarelui.
Nu numai aurul avea rol magic. Atat pictura cat si sculptura trebuiau sa infatiseze fiinte care sa prinda viata in mod magic.
Inca din epoca predinastica, egiptenii se pricepeau sa redea natura prin desene pline de culoare , dar ca sa ne dam seama de gradul de perfectiune la care au ajuns artistii lor, trebuie sa privim scenele pictate care acopera in intregime peretii mormintelor. Pentru a putea intelege asa cum trebuie pictura egipteana trebuie sa lasam la o parte normele care isi au originea in arta clasica greaca, pe care le avem in minte ori de cate ori judecam o arta care nu se incadreaza in acele conceptii. Pictura egipteana isi avea propriile ei norme, fixate inca de la inceputul Regatului Vechi, determinate de considerente cu caracter religios, social si estetic.
Arta egipteana avea caracter religios si personajele de pe peretii mormintelor nu erau doar de decor, ci trebuiau sa infatiseze fiinte care sa prinda viata in mod magic, pentru a sluji ka-ul defunctului. Exista o conventie de ordin social care cerea ca persoanele sa fie reprezentate la dimensiuni proportionale cu rangul pe care il aveau. Oamenii erau vazuti in general din profil, daca erau intorsi spre dreapta nu puteau sa paseasca decat cu piciorul si mana stanga in fata, din motive de estetica. Arta era subordonata protocolului de la curte, operele fiind create spre a-i slavi pe zei, pe rege si pe curteni.
Peretii templelor erau pictati cu tablouri adecvate fiecarei portiuni. Adesea aveau sapati in ei basoreliefuri acoperite cu un strat subtire de gips peste care se picta .In salile hipostile, templul povestea in pictura viata zeului si miturile legate de existenta sa terestra. Zeul este pictat pe peretii templului in toate manifestarile sale, fie ca este asezat pe un jilt, fie ca este pictat in procesiune, fie anunta hotararile sale prin gesturi. In partea secreta a templului, picturile redau ritualul zilnic care desteapta dimineata statuia zeului adormita in “Sfanta Sfintelor�. Faraonul este zugravit pretutindeni, caci este un zeu indispensabil celebrarii cultului, el "dialogand" direct cu zeii, spre deosebire de ceilalti muritori care comunica cu divinitatile doar prin intermediul faraonului zeu.
Daca pictura din temple este sacrala, exista si o pictura populara, care s-a descatusat de canoanele rigide ale picturii sacrale. O astfel de pictura, eliberata de regulile rigide impuse de canoanele religioase, este aceea din timpul faraonului Akhenaton (Amenophis al IV-lea), epoca numita "Tell El-Amarna", dupa numele localitatii unde se afla noua capitala, Akhetaton "Orizontul lui Aton".
In mastabale, pe zidurile templelor sau in mormintele Imperiului Vechi, este dificil sa distingem net sculptura de pictura, pentru ca basoreliefurile ce decorau zidurile, acoperite cu un strat foarte subtire de gips, erau pictate in culori tempera. Tot astfel, statuile zeilor sau ale defunctilor din Serdab (camera zidita a mormantului) erau pictate dupa acoperirea cu un strat fin asternut de ipsos, pentru ca vopselele sa aiba un suport sigur. Inaintea lucrarii unui relief pe peretii unui templu sau mormant hipogen de catre sculptori, desenatorii figurau desenul scenei de reprezentat in relief, la fel cum tot desenatorii marcau pe un bloc de piatra sculptorului, partile ce trebuiau cioplite.
Sculptura era dominata si ea, ca si pictura, de legi hieratice. De-a lungul istoriei sale, in Egipt s-au creat zeci de mii de statui de piatra, lemn, bronz, arama, aur, pamant ars, faianta, dar toate tindeau sa fie cat mai trainice, mai durabile, sa strabata peste veacuri. Printre statuile relevante se numara “Colosii lui Memnon�, statui imense, fiecare taiata intr-un singur bloc de gresie si masoara, fara soclu, mai mult de 15 metri inaltime si statuile colosale a lui Ramses al II-lea de la Abu-Simbel.
Acesti colosi reprezinta sculpturi intru totul asemanatoare cu chipul faraonului. Statuile de mari dimensiuni din epocile de glorie ale Egiptului se remarca prin realism, sau mai exact prin simtul realitatii si al vietii.
In esenta, sculptura egipteana era o arta utilitara, cu caracter religios si funerar. In morminte era asezata statuia funerara a defunctului, care, ca si statuile zeilor, era supusa ritualului de deschidere a gurii pentru a dobandi calitatea de suport al vietii. In mormant se mai puneau o multime de statuete, care prindeau viata pentru a sluji defunctului. In sanctuare se afla chipul unuia sau mai multor zei, dar in curtile templelor, unde avea acces multimea se aflau statui ale faraonilor.
Statuile suveranilor din regatul vechi se caracterizeaza prin maretie si solemnitate, simtul realitatii imbinandu-se cu idealizarea.
Incontestabil arta egipteana este mai presus de orice arta sacrala, de aceea ezoterismul ei se dezleaga prin cunoasterea miturilor si a nenumaratelor ritualuri magice, a vrajilor in general si a impactului exercitat de acestea asupra vietii de toate zilele a egiptenilor. Arta egipteana era magica si mitica si in aceasta este esenta ei, caci arta egipteana trebuie nu admirata pentru frumusetea ei, ci interpretata in sensul in care Spinoza spunea: "Non ridere, nec flere, neque mirari sed intelligere" ("Sa nu razi, sa nu plangi nici sa nu admiri ci sa intelegi". Intr-adevar, orice opera de arta egipteana trebuie decriptata, adica trebuie degajat sensul, intelesul ei magic si mitic pentru care a fost creata.


_______________________________________
"Să nu râzi, să nu plângi, nici să nu admiri ci, să întelegi.. "

pus acum 19 ani
   
Foxy
Incepator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2
Ai poze cu egiptul antic????

pus acum 19 ani
   
Foxy
Incepator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2
sunt noua aici si vreu sa ma imprietenesc cu voi

Modificat de Foxy (acum 19 ani)


pus acum 19 ani
   
zeus
Incepator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 9
buna,sunt nou aici si  vreau sa va intreb daca aveti poze cu Nefertiti

pus acum 19 ani
   
zeus
Incepator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 9

Foxy a scris:

sunt noua aici si vreu sa ma imprietenesc cu voi

sunt Zeus si vreau sa fiu prieten cu tine


pus acum 19 ani
   
zeus
Incepator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 9

Foxy a scris:

Ai poze cu egiptul antic????



pus acum 19 ani
   
zeus
Incepator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 9
nu imi scrie si mie cineva??????????????????????

pus acum 19 ani
   
zeus
Incepator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 9
ai poze cu egiptul antic,in special cu sfinxul?????????

Modificat de zeus (acum 19 ani)


pus acum 19 ani
   
black_widow
Moderator

Din: brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 76
dar ce vrei sa iti scrie lumea???????

_______________________________________
Ce nu te omoara te face mai puternic si Cine traieste cu speranta moare disperat

pus acum 19 ani
   
vladmariaelizabeth
Incepator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1
vreau si eu poze cu egiptul si toata documentatia ce o aveti pe adresa

pus acum 19 ani
   
Khensthoth
Monstru

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 144

vladmariaelizabeth a scris:

vreau si eu poze cu egiptul si toata documentatia ce o aveti pe adresa

Toata? Ai innebunit? As putea sa-ti scriu tot ce stiu despre Tut, Nefertiti, Akhenaton,Ramses al II-lea, dar as muri pana as termina!
Cauta si tu pe forum si gasesti destula informatie!!!


_______________________________________
The differences in character of the pharaohs are not determined by the nature of their souls, for all kingly souls are godlike, but by the gods themselves.

pus acum 19 ani
   
ladyblue
VIP

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 695
Egiptul  e un fel de Atlantis, cel mai mare si mai frumos, dar pierdut pe vecie. Sau poate vechii zei se vor intoarce?
Egiptul leagan al unei civilizatii cu mult inaintea timpului ei, cu o religie complexa din care s-au inspirat cele mai mari religii de azi, cu preoti mareti si temple fastuoase. Unde esti tu Egipt de mult apus?


_______________________________________
sa speri, sa crezi, sa te temi, sa astepti, vremea se aproprie.

pus acum 18 ani
   
Aton
Administrator

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2169
ladyblue, e in inima, sufletul si gandirea ta

_______________________________________
"Să nu râzi, să nu plângi, nici să nu admiri ci, să întelegi.. "

pus acum 18 ani
   
aaliyah
Incepator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5
hi everybody

pus acum 18 ani
   
ladyblue
VIP

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 695
Egiptul antic e plin de mituri, dar cineva mi-a soptit ca au fot o data reale, si noi le putem aduce la viata. Trbuie s credeti

_______________________________________
sa speri, sa crezi, sa te temi, sa astepti, vremea se aproprie.

pus acum 18 ani
   
Sethesh
Husband of Nephthys

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 68
Ladyblue foloseste-ti frumosul status pt a intelege k in curand (I hope) totii zeii se vor intoarce (sau cei kre au mai ramas dupa milenarele confruntari)....
In orice mitologie/credinta exista aceasta speranta de intoarcere a zeilor/entitatilor superioare in vederea judecatii finale!!!


_______________________________________
"Daca raul nu exista, nu ar fi fost nici o primejdie, si deci nici un temei pentru Intelepciune!"

pus acum 18 ani
   
ladyblue
VIP

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 695
asa sa fie. Hail, ye gods who are above the Earth, ye Guides of the Tuat.

_______________________________________
sa speri, sa crezi, sa te temi, sa astepti, vremea se aproprie.

pus acum 18 ani
   
alias
mad me

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 139
they are gone forever like many those before and after them

_______________________________________
kill'em all ....... muahhhh

pus acum 18 ani
   
ladyblue
VIP

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 695
care before them?

_______________________________________
sa speri, sa crezi, sa te temi, sa astepti, vremea se aproprie.

pus acum 18 ani
   
Aton
Administrator

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2169

Sethesh a scris:


In orice mitologie/credinta exista aceasta speranta de intoarcere a zeilor/entitatilor superioare in vederea judecatii finale!!!

In Egiptul antic nu. Era doar Judecata lui Osiris. Odata ajuns la judecata si sufletul gasit mai usor decat pana zeitei Maat, erai in Amenti, ceea ce s-ar traduce prin Rai.


_______________________________________
"Să nu râzi, să nu plângi, nici să nu admiri ci, să întelegi.. "

pus acum 18 ani
   
Dani
Avansat

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 346
judecata lui Osiris, unde inima defunctului era cantarita fata de faptele sale realizate in timpul vietii.

_______________________________________
"Vorbele tale sunt ca un bazait de musca in urechile mele."

pus acum 18 ani
   
Sethesh
Husband of Nephthys

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 68
Nu neaparat Aton!!!
Cum ramane de lupta eterna intre Seth si Horus!!!
Vei spune k aceasta lupta a fost valabila pana in momentul in care Egiptul a fost divizat...
Dar este mult mai presus de atat...
In mitologia egipteana se specifica un timp ce va urma in care se va desfasura lupta finala intre Seth si Horus!!!
See you soon!


_______________________________________
"Daca raul nu exista, nu ar fi fost nici o primejdie, si deci nici un temei pentru Intelepciune!"

pus acum 18 ani
   
Dani
Avansat

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 346
si aceasta lupta cam pe cand este preconizata?

_______________________________________
"Vorbele tale sunt ca un bazait de musca in urechile mele."

pus acum 18 ani
   
Sethesh
Husband of Nephthys

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 68
Cauta in celelalte mitologii si spune-mi dak in vreuna din ele se precizeaza o data exacta in legatura cu lupta finala dintre cele 2 mari valori morale!
See you soon!


_______________________________________
"Daca raul nu exista, nu ar fi fost nici o primejdie, si deci nici un temei pentru Intelepciune!"

pus acum 18 ani
   
Dani
Avansat

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 346
nu se precizeaza data, dar se dau indicii clare. ex: biblia.

_______________________________________
"Vorbele tale sunt ca un bazait de musca in urechile mele."

pus acum 18 ani
   
alias
mad me

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 139
aici Dani are dreptate, in majoritatea religiilor se vorbeste de o ultima lupta intre bine si rau care este de obicei prevestita de "semne"

_______________________________________
kill'em all ....... muahhhh

pus acum 18 ani
   
Sethesh
Husband of Nephthys

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 68
Biblia a inceput in Egipt (intreaba-l pe Aton) si a fost scrisa de oameni pentru oameni!!!
Intelegi ce vrei....
Celelalte mitologii insa.....


_______________________________________
"Daca raul nu exista, nu ar fi fost nici o primejdie, si deci nici un temei pentru Intelepciune!"

pus acum 18 ani
   
alias
mad me

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 139
documenteza-te si ai sa vezi ca in majoritatea exista ce am zis  P.S.: nu totul depinde de Egipt    

_______________________________________
kill'em all ....... muahhhh

pus acum 18 ani
   
Sethesh
Husband of Nephthys

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 68
Nu este nevoie sa ma documentez....
Cunosc "semnele" de care ai precizat...
Doar ca in mitologia Egiptului....


_______________________________________
"Daca raul nu exista, nu ar fi fost nici o primejdie, si deci nici un temei pentru Intelepciune!"

pus acum 18 ani
   
Dani
Avansat

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 346
si in cazul egiptului, este exact la fel ca si in celelalte religii. semnele exista, depinde de noi cum le interpretam.

_______________________________________
"Vorbele tale sunt ca un bazait de musca in urechile mele."

pus acum 18 ani
   
bejan.sebi
Incepator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 9
salut cine are pozwe ce tutanckam0on
?


pus acum 18 ani
   
ladyblue
VIP

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 695
le gasesti la sectiunea poze

_______________________________________
sa speri, sa crezi, sa te temi, sa astepti, vremea se aproprie.

pus acum 18 ani
   
sam_adriana
Incepator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 30
Ce as putea zice, va scriu insa ca unele dintre cele mai impresionante locuri din egypt sunt, pe langa marile piramide din gizeh si sfinx, ar mai fi templul lui Isis, Templul din Philae, sau de ce nu atelierele de prelucrare a alabastrului, sau muzeul de parfumerie, sau atelierul de fabricare a papirusurilor, pentru a putea descoperii cum asa zisii egiptenii isi prelucrau " podoabele" , deci...

_______________________________________
E nevoie de ani sa construiesti o prietenie si doar cateva secunde sa o distrugi !

pus acum 18 ani
   
sam_adriana
Incepator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 30
...sau muzeul de egiptologie din cairo

egiptul mit realitate ...sau muzeul din cairo

37.6KB


_______________________________________
E nevoie de ani sa construiesti o prietenie si doar cateva secunde sa o distrugi !

pus acum 18 ani
   
Tutankamon
Incepator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5
Frate Aton,cat ai putut sa scrii

pus acum 18 ani
   
Isis_regina
Incepator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4
civilizatia si gandirea a disparut (logic) dar macar au ramas vestigiile arheologice care sa ne arate cum era atunci (prin filme si carti create pe baza dovezilor bla bla)asa ca macar afta de atlantida aici mai avem si dovezi

pus acum 17 ani
   
Osiris9530
Incepator

Din: bacau
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 18
cine te'a pacalit pe u ca a disparut modul de gandire? sotzie? la o privire mai atenta..ink incercam recladirea valorilor..daca majoritatea nu au succes nu inseamna ca nu exista nimeni care sa reuseasca. intradevar civilizatzia a disparut...dar d c sa o deplangem cand o putem valorifica... stima si respect

_______________________________________
ziua de ieri m-a zamislit. iata-l pe astazi. eu creez ziua de maine

pus acum 17 ani
   
lydya
Incepator

Din: ploiesti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 3
ce frumoase erau vremurile acelea...dupa parerea mea...oamenii/faraonii mor,dar zeii??kum au disparut??pt k ei detineau ''puteri'' 

_______________________________________


pus acum 17 ani
   
setep_ioanak8
sem priest

Din: Zalau
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 326
au disparut ca din cate am vazut (ex. Osiris ) unii au fost muritori care au devenit zei dupa moarte
faza era ca nimik ce moare ,chiar si un zeu,nu mai poate locui pe taramul   celor vii


_______________________________________


pus acum 17 ani
   
just_me_oana
Moderator

Din: maybe from heaven...or hell?
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 236
Cati oameni nu au auzit de blestemul lui Tutankhamon sau de inscriptia "Moartea va atinge cu aripile ei pe cel care il va tulbura pe faraon ". Aceasta inscriptie, descoperita in interiorul mormantului lui Tutankhamun,capata un straniu ecou atunci cand a devenit cunoscuta soarta celor care " au profanat " acest mormant. Sa aflam istoria descoperiri mormantului:

La inceputul secolului XX, egiptologii au crezut ca Valea Regilor si-a dezvaluit toate secretele.S-au descoperit 30 de cosciuge si 24 de mumii,printre care cele ale lui Ramses II si Amenofis I.In 1903,un englez bogat, lordul Carnavon, a sosit la Cairo cu intentia de a face noi sapaturi.

A fost primit cu scepticism, dar a reusit sa-si atraga colaborarea unui tanar Haward Carter. Echipa a avut un succes remarcabil.In 1906, un alt cercetator, Theodore Davis, a descoperit o cupa mica cu un nume nemaiauzit:
" TUTANKHAMON "

Acest lucru a atras atentia lui Carter si a lui Carnavon, care si-au concentrat cercetarile asupra lui. Timp de cativa ani, sapaturi le nu au scos mare lucru la iveala.In 1920, Carnevon a trimis de la Londra, lui Carter, o telegrama:" Am pierdut destul timp in Valea Regilor. Schimba locul. Mergi sa faci sapaturi in delta Nilului. Este o regiune in care nu s-au gasit inca prea multe."

Dar Carter a vazut intr-o zi colibele de piatra sub care nimeni nu facuse sapaturi.El a vrut sa incerce.La 2 noiembrie 1922, incep sapaturile.A doua zi au gasit o piatra, si dupa ea alta. Era capatul unei scari.Pana seara au degajat 4 trepte, din cele16 pe care le avea scara.

Dupa degajarea scarii, cercetatorii au intalnit o dala de piatra cu 2 sigilii.Unul era fals, dar celalalt era autentic. El purta inscriptia urmatoare:
" Nebkheperoure-Tutankhamon "

Poarta a fost perforata.Inauntru, Carter a vazut un culoar lung ,plin de daramaturi. La extremitatea cealalta, la 7 sau 8 metri distanta,o alta poarta a fost descoperita, marcata de sigiliul lui Tutankhamon.Carter i-a telegrafiat lui Carnavon pentru a-i anunta extraordinara descoperire.Trei saptamani mai tarziu, Carnavon a venit la Egipt, insotit de un alt egiptolog renumit, Calender.

La data de 25 noiembrie 1922, Carter, Carnavon si Calender au coborat scara si au gaurit poarta. In partea cealalta era ceva fantastic. Erau vase de alabastru, bijuterii, coliere, cupe de aur, cufere incrustate cu pietre pretioase...Dar nu era mumia...La 18 februarie 1923,inaltul comisar al Marii Britanii, mai multi ministrii egipteni, ambasadorii Frantei si Belgiei, Regina Elisabeta a Belgiei, au participat la "inaugurarea" oficiala a sapaturilor.In spatele zidului s-au gasit 2 cufere. In unul era mumia lui Tutankhamon.

Lordul Carnavon a fost intepat de un tantar si a murit in noaptea de 4 spre 5 aprilie 1923.Asa s-a nascut legenda blestemului faraonului.Mortile misterioase au continuat: unul din fratii lui Carnavon, infirmiera lui Carnavon, secretarul lui Carter, tatal lui s-a sinucis, savantul care a radiografiat mumia ,un ministru egiptean care a vizitat mormantul.

Presa a creat imediat legende, ca de exemplu: ca Carnavon ar fi fost intepat nu de un tantar ci de un scorpion sacru, sau ca o cobra ar fi mancat papagalul arheologului. Dar Carter a continuat sapaturile si a mai descoperit doua alte cufere, o capela si doua alte sarcofage, dintre care unul din aur masiv.

Fiind invelita complet in benzi de panza si intr-o stare foarte proasta, mumia a fost scoasa din mormant abia in octombrie 1925.Inscriptia de pe benzi afirma:" Rege Tutankhamon, inima ta ramane nemuritoare in trupul tau. Ea este in fruntea celor vii, asa cum Ra va ramane in cer."

Acum se stie ca Tutankhamon era un faraon din a 18-a dinastie , mort foarte tanar.S-au presupus diferite explicatii ca: radioactivitatea, febra Q, praful(o explicatie ridicola inventata intr-un moment de criza in fata presei) , histoplasmoza , etc.lestemul lui Tutankhamon i-a facut pe multi sa tremure si sa viseze . Dar este foarte greu sa crezi in el...


_______________________________________
Ea un inger ce se roaga
    El un demon ce viseaza       
       Ea o inima de aur
           El un suflet apostat

pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la